Sunday, February 7, 2010

Khasiat Habbatus Sauda

Assalamualaikum sahabat-sahabat sekalian. Harini saya nk bercerita serba ringkas mengenai khasiat Habbatus Sauda.

Habbatus Sauda merupakan sejenis antibiotik semulajadi yang amat berkesan dalam jangka masa yang singkat tanpa mendatangkan sebarang kesan sampingan. Maka dengan izin Allah S.W.T ia adalah amat sesuai untuk mengubati batuk yang kronik, batuk kokol selsema yang sudah lama,resdung, lelah atau sesak nafas, terutama pada bronchial asthma dan Cardiac Asthma, sakit jantung, darah gemuruh, darah tinggi, luka-luka di hati (Cirrhosis of Liver), batu hempedu, batu karang, sakit buah pinggang, gout, kencing manis,luka-luka dalam mulut, sakit tengkuk, tonsillitis, gusi berdarah, mulut berbau, pedih di hulu hati, gastrik, luka-luka dalam perut (ulser), kurang penghadaman dan lain-lainnya.

Habbatus Sauda dapat menguatkan antibodi semulajadi yang sedia ada dalam tubuh badan kita, lantas melegakan segala alahan dan gatal-gatal kulit, panau, kudis buta, bisul, jerawat, kelumumur, rambut gugur dan pelbagai jenis penyakit kulit. Ia juga merupakan sejenis perawatan awet muda. Ini kerana ia menguatkan lagi fungsi-fungsi kelenjar dengan mengatasi masalah kelenjar thyroid lemak berlebihan, gemuk menegangkan kulit terutama bahagian muka.

Mujarab untuk mengecutkan semua jenis ketumbuhan pada buah dada dan rahim. Oleh itu ia dapat mengatasi masalah sakit puan (Metris, Indimetris dan Ophratis), senggugut, 2 atau 3 kali datang haid sebulan atau tidak langsung datang haid, luka atau tersumbat dalam saluran fallopian atau pada kilang ovari, keputihan yang berlebihan dan berbau, buasir dan luka-luka usus kecil (colias).

Bagi mereka yang menghadapi sakit tuan seperti lemah tenaga batin, kurang kesuburan bagi lelaki dan perempuan (pasangan yang belum dianugerahkan cahaya mata) angina ahmar, lumpuh dan sawan, juga jangan ketinggalan dari mencuba herba ini. Ia juga dapat melegakan kesan buruk daripada merokok, cacing, kanak-kanak kencing malam, cramp, kurang tidur, sakit kepala, migraine, senak perut, sembelit. Ia juga amat berkesan selepas pembedahan dan bersalin serta menambahkan susu ibu.

PETUA ORANG MELAYU ZAMAN DAHULU
Bagi merawati sakit panau, bisul, kurab dan jerawat, bijirin habbatus sauda hendaklah digiling dan dicampurkan dengan sedikit cuka, kemudian disapukan kepada kulit yang mengalami masalah tersebut.

UNTUK KULIT SIHAT
Campurkan minyak habbatus sauda sama banyak dengan minyak zaitun. Sapu muka dengan campuran ini dan biarkan selama sejam. Kemudian basuh dengan pencuci muka yang lembut dan neutral.

RAMBUT GUGUR
Usap kulit kepala dengan limau, biarkan selama 15 minit kemudian basuh dan keringkan. Selepas itu sapu dengan minyak habbatus sauda. Ulangi setiap hari.

MANDUL (INFERTILITY)
Bagus dilazimkan samada punca dari lelaki atau perempuan. Dr Peter Schleicher menyatakan bahawa bahan-bahan dalam habbatus sauda boleh menolong menghilangkan kemandulan terutama bagi perempuan.
Untuk keterangan dan maklumat yang lebih terperinci, sila dapatkan buku terbitan seribu dinar bertajuk : “Rahsia Keajaiban Habbatus Sauda’ Sebagai Penawar Segala Penyakit”.

2 comments:

  1. assalamualaikum... ada tak produk habbatus sauda yang khas untuk jerawat....untuk dimakan..


    sebab berdasarkan khasiatnya sebagai antibodi..

    ReplyDelete
  2. sabun habatussauda mampu mengatasi jerawat,kuli yang lesu,boleh disapukan kemuka untuk pembersihan.tidak seperti pencuci muka yang lain,akan rasa tegang apabila menggunakannya.dengan penggunaan sabun habatussauda muka anda akan menjadi lebih lembab.

    ReplyDelete